Bebek

Gebelikte Su Tüketiminin Önemi- Bebek.com

Yaşamsal faaliyetlerimizin devam edebilmesi için havaya ihtiyaç duyduğumuz kadar suya da gereksinimiz vardır. Vücudumuzun dörtte üçünün su olduğunu düşünürsek ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamış oluruz. Bu oran kişinin yaşına, cinsiyetine ve kilosuna göre farklılık gösterse de değişmeyen tek şey hayatımızda suyun ne kadar önemli olduğudur.

Besinlerin suda çözünüp vücudumuz tarafından emiliminden vücut ısısının dengelenmesine, eklemlerin rahat hareket edebilmesinden toksinlerin vücuttan atılmasına kadar pek çok önemli görevi olan su, hamilelik döneminde de hem anne hem de bebek için oldukça önemlidir.

Bebeğin bir sıvı içinde doğuma hazırlanması da aslında bunun göstergelerinden biridir. Durum böyle olunca gebelikte su tüketiminin önemi, hamilelik döneminde dikkat edilmesi gereken konuların başında gelmektedir. Bu sebeple hamilelik döneminde ne kadar su tüketilmelidir, su tüketimi az olursa bebek etkilenir mi, gebelik döneminde su içmeyi nasıl daha kolay hale getirebilirsiniz gibi çok merak edilen konuları sizler için araştırdık. Şimdi gelin bu konuları hep birlikte inceleyelim. 

Hamilelikte Suyun Önemi 

Hamilelikle birlikte vücutta birçok değişiklik olur ve bu yüzden ihtiyaçlarında da değişimler meydana gelir. Hamileliğin başından sonuna kadar geçen dönemde yaklaşık olarak 1-1.5 litre kan hacmi artar ve sonrasında anne karnında içinde bebeğin yaşayacağı amniyotik sıvı oluşmaya başlar. Bebeğin hücre yapısının neredeyse %80’i sudan oluşur.

Bebeğin tüm ihtiyaçlarını anneden karşıladığını düşürsek annenin içtiği su miktarı bebeği direkt olarak etkiler. Bu sebeple gebelik döneminde annenin vücudunun sıvı ihtiyacı da artar. Ancak bu sıvı ihtiyacının çay, kahve ya da asitli içecekler gibi sıvılarla karşılanamayacağı unutulmamalıdır. Zaten bu tarz içeceklerin hamilelik döneminde belli bir oran veya miktarda olmasına da dikkat edilmelidir. Bu sebeple doktorunuzun önerdiği su miktarını gün içinde mutlaka tüketmeniz gerekir. 

Bebek için Suyun Önemi 

Hamilelik dönemi birçok konuya dikkat edilmesi gereken bir dönemdir. Bu dönemde tükettiğiniz besinler kadar su da bebeğin gelişimi için oldukça önemlidir. Bebeğin anne karnındayken içinde bulunduğu amniyon sıvısı, bebeğin yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmesi için zaman zaman yenilenmeye ihtiyaç duyar. Bunun sebebi, bebeğin gelişimi devam ederken cilt, solunum, sindirim ve boşaltım sistemleri oluşurken amniyon sıvı içine dökülen hücrelerdir. Amniyon sıvı içine dökülen bu hücre artıklarının zamanla temizlenmesi için annedeki su ile yer değiştirmesi gerekir.

Amniyon sıvının yeterli ve temiz olması bebeğin hareketleri ve akciğer gelişimi açısından büyük bir öneme sahiptir. Su tüketimi yeterli olmazsa annenin vücudu susuz kalacaktır. Bu da hem anneyi hem de bebeği olumsuz etkileyecektir. Böyle bir durumda bebeğin beyin ve omurilik gelişiminde bozukluk, yetersiz amniyon sıvısı sebebiyle erken doğum, yetersiz süt üretimi gibi sorunlar yaşanabilir. Bu yüzden, annenin hamilelik sürecinde içtiği su, bebeğin sağlığına ve gelişimine katkı sağlayacaktır. 

Hamilelikte Doğru Su Tüketiminin Faydaları

Gebelik dönemi boyunca tüketilen su miktarı; hem anneyi hem de bebekleri etkilediği için, yeterli ve dengeli olması şartıyla, birçok soruna çözüm olurken bazen de sorunları tek başına önleyici bir öneme sahiptir. Su tüketimin faydalarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yeterli su tüketilmediğinde özellikle son aylarda erken kasılmalar ve doğum sancıları yaşanabilir. Bu durum erken doğum riskini de artırır. Bu sebeple annenin yeterli miktarda sıvı tüketmesi rahim kasılmalarını engelleyerek erken doğum riskini en aza indirir. 
  • Hamilelikte su ihtiyacı arttığı için vücudun nem ihtiyacı da artar. Ciltte kuruluk, dudak ve göbek çatlakları nem kaybının bir sonucu olarak karşımıza çıkar. Bu sebeple hamilelikte bol su içmek, vücudun nemlenmesini sağlayacağı için çatlak oluşumunu da azaltır. Bunun yanı sıra annenin cildinin daha parlak ve sağlıklı görünmesini sağlar. 
  • Anne adaylarının hamilelik döneminde ortak şikayetlerinden biri kabızlık ve hemoroid problemleridir. Bu dönemde rahim büyümesi sindirim organlarına baskı yapar ve bu problemlerin oluşmasına zemin hazırlar. Yeterli miktarda su içmek bu problemlerin azaltılmasında önemli rol oynar. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonlarını engelleyici bir görevi de vardır. 
  • Anne karnındaki bebeğin içinde yaşadığı amniyotik sıvının azalmasına önlem almak ve bu sıvının temizlenmesi için de annenin içtiği su oldukça önemlidir. 
  • Hamileliğiniz yaz aylarına denk geldiyse terlemeniz normal zamanlara göre daha fazla olabilir. Kaybedilen sıvı miktarının telafisi için hamilelerin bol su içmesi gerekir. 
  • Özellikle hamileliğin ilk aylarında bulantı ve kusma gibi şikayetler artabilir. Bunun yanı sıra rahmin büyümesi sonucu mideye baskı artar ve mide yanması gibi sorunlar sıklıkla görülür. Bunlarında yine çaresi ve kaybedilen sıvı miktarının yerine konması için bol bol su içilmelidir. 
  • Hamilelikle birlikte vücutta şişkinlik ve ödem artar. Sanılanın aksine böyle durumlarda şişkinlik ve ödemin atılması için su içmek uygulanacak en temel yöntemdir. 
  • Vücutta biriken toksinlerin atılması ter ve idrar yoluyla olur. Bunlardan kurtulmak için yapacağınız en önemli şey hamileyken bol bol su içmektir. 

Gebelikte Ne Kadar Su İçilmelidir?

Su tüketimi hamilelikte bu kadar önemliyse ne kadar su tüketmek gerekir sorusu anne adaylarının merak ettikleri konulardan biridir. Günlük içilmesi gereken su miktarı anne adayının fiziksel özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple en doğru bilgiyi doktorunuz size verecektir. Ama sağlıklı bir hamilelik geçirmek için günde en az 8-10 bardak su içilmesi uzmanlar tarafından önerilmektedir. Eğer anne adayı aktif çalışan biri ise veya egzersiz yapıyorsa günlük içmesi gereken su miktarı da artacaktır.

Her 1 saatlik egzersiz için ortalama 1 bardak fazla su içmek faydalı olacaktır. Bu bilgiler doğrultusunda hamile olmayan bir kişinin günde 2-2.5 litre su içmesi gerekirken hamile olanlarda bu ortalama 3-3.5 litreye denk gelmektedir. 

Su içmeyi sevmeyen biriyseniz meyve suları da günlük sıvı alımında tercih edilebilir ama burada unutmamanız gereken şey meyve sularının oldukça yüksek bir kaloriye sahip olduğudur. Bu nedenle meyve suyu miktarına dikkat etmek gerekir. Alternatif olarak suya limon ya da  kabuk tarçın, meyve dilimleri, zencefil, portakal kabuğu ya da kabuk vanilya koyarak su içmeyi keyifli hale getirebilirsiniz. 

Hamilelik döneminde içilen su kadar tüketilen sıvının türü de önemlidir. Çay, kahve ve asitli içecekler gibi kafein içeren maddelerin idrar söktürücü etkisi olduğu için sıvı kaybınızı artıracaktır. Hamilelikte bu tip içecekler günlük belirli limitlerde içilmelidir. Bunların yerine hamileliğe uygun bitki çayları tercih edilebilir. 

Tüm bu bilgiler doğrultusunda gebelikte su tüketimi hem annenin hem de bebeğin sağlığı için oldukça önemlidir diyebilir. Bu sebeple günlük içmeniz gereken su miktarını doktorunuzdan öğrenip buna göre bir planlama yapabilirsiniz. Eğer su içmeyi unutan ya da susadıkça su içen biriyseniz evin farklı köşelerine su şişeleri koyarak ya da günlük tüketmeniz gereken su miktarını bir sürahiye koyup gün içinde onu bitirmek için kendinize hedefler koyabilirsiniz. Ayrıca su tüketimini takip edebileceğiniz hatırlatmaları da olan uygulamaları telefonunuza indirebilirsiniz. Bu gibi yöntemler sayesinde su miktarınızı yeterli seviyeye ulaştırmanız daha kolay ve eğlenceli olacaktır. 

Hamilelikte beslenme ile ilgili içerikler için tıklayın! https://www.bebek.com/hamilelikte-beslenme/ 🤰


Source link

İLGİLİ İÇERİK:  Bebekler için Hurmanın Faydaları Nelerdir?

bebek.biz.tr

Masumiyetin ve saflığın yegane kaynağı, insanlığın devamını sağlayacak tek varlık olan bebek hakkında bildiğimiz ve derlediğimiz tüm bilgileri bir sitede birleştirdik, adını da bebek.biz.tr koyduk. Eklediğimiz içeriklerle ya da bizimle ilgili olumlu ya da olumsuz her türlü düşüncenizi lütfen bize yazın. Sitemiz her türlü önerilerinizle yön belirlemekte ve belirlediği yönde en iyisini yapmaya çalışmaktadır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu